Suggesties en klachten
Suggesties of klachten?
Neem dan vooral contact met ons op!
We doen ons uiterste best om de juiste zorg te verlenen. Mocht u suggesties hebben, e-mail ons. Een uiting van onvrede of een klacht wordt bij de Annenborch beschouwd als een signaal dat de zorg of dienstverlening niet optimaal verloopt en als een suggestie voor verbetering. Doorgaans wordt onvrede al in een vroeg stadium opgelost.
Mocht u niet helemaal tevreden zijn, of een klacht hebben dan kunt u terecht bij onze cliëntvertrouwenspersoon Annemarie Hopstaken. Bereikbaar via telefoonnummer: 073 8519 600 of via vertrouwenspersoonclient@annenborch.nl
Mocht dit echter niet lukken dan vindt de Annenborch het belangrijk om ook langs de formele weg zorgvuldig om te gaan met een officiële klacht. Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar klachten@annenborch.nl. De klacht komt dan terecht bij de directeur/bestuurder. De bestuurder neemt contact op met de klager voor verheldering, om na te gaan of intern voldoende gelegenheid is geweest om de klacht te uiten en tot een oplossing te komen.
Klachtencommissie
Annenborch is aangesloten bij de regionale klachtencommissie. Als de uitspraak na een klacht nog altijd niet bevredigend is, dan kunt u contact opnemen met de klachtencommissie. Of de bestuurder vraagt toestemming aan u om de klacht door te sturen. De klachtenfunctionaris voor Annenborch is Charlotte Swolfs. Voor meer informatie verwijzen wij u naar www.regionaleklachtencommissiezorg.nl.
Klachtenrecht in de Wet zorg en dwang (Wzd)
Klachten over onvrijwillige zorg en opname op grond van de Wet zorg en dwang (Wzd) kunnen worden voorgelegd aan een externe klachtencommissie. De Wzd heeft een eigen regeling voor klachten over onvrijwillige zorg en opname op grond van de Wzd. De cliëntvertrouwenspersoon Wzd is Nicole Kuijpers-Hermes en te bereiken via nkuijpers@zorgbelang.nl.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar www.adviespuntzorgbelang.nl of www.dwangindezorg.nl.